Data dodania: 31-10-2019
Wyświetleń: 665
Zapach to jeden z najważniejszych i zarazem najlepiej oddziałujących na człowieka zmysłów. Nie ma się zresztą co dziwić, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że mózg najlepiej zapamiętuje nie kształty czy kolory, ale właśnie różnorodne aromaty – zarówno te piękne, jak i brzydkie. Fakt ten postanowili wykorzystać marketingowcy, którzy dzisiaj bardzo skutecznie oddziałują na klienta przy pomocy aeromarketingu.
Czym jest aeromarketing?
Najogólniej rzecz ujmując, mianem aeromarketingu określa się jedną z dziedzin marketingu sensorycznego, która polega na oddziaływaniu na klienta przy pomocy zapachów. W ten oto sposób do wnętrz sklepów, dyskontów odzieżowych i innych firm wpuszcza się aromaty, które mają na celu w pozytywny sposób stymulować umysł klienta i zapadać w jego pamięć.
Czy aeromarketing działa?
Aeromarketing, pomimo że jest stosunkowo nową odnogą marketingu sensorycznego, to jednak może pochwalić się dużą skutecznością. Przeprowadzane badania wykazują, że:
- zmniejsza poziom stresu u konsumentów,
- prowadzi do 30% wzrostu sprzedaży produktów i usług,
- konsumentom wydaje się, że stoją krócej w kolejkach,
- konsumenci chcą wracać do pomieszczeń, które kojarzą się im z ładnym zapachem,
- wpływa na konsumentów odprężająco, pomaga im się zrelaksować i wyciszyć,Gdzie korzysta się z aeromarketingu?
Ciężko znaleźć dzisiaj jakąkolwiek większą firmę, która nie korzystałaby z aeromarketingu. Zapachy rozpylane są m.in. w piekarniach (aromat świeżo pieczonego chleba), hotelach, sklepach z ubraniami, a nawet w sklepach sportowych.
Odświeżacz powietrza jako narzędzie aeromarketingu.
Elektryczne
odświeżacze powietrza stanowią główne narzędzie aeromarketingu. Odpowiednio zaprogramowane, będą regularne rozpylały zapach w pomieszczeniach. Na rynku znaleźć można obecnie odświeżacze, które charakteryzują się bardzo cichą pracą, dzięki czemu nie irytują i pozwalają skupić się na tym, co ważne – na aromacie.